Opublikowano

Joga medytacja z relaksacją

Kilka ważnych słów na temat zajęć z medytacji i relaksacji z Dominiką, które serdecznie polecamy.

 

Zajęcia są połączeniem relaksacji z medytacją.

Relaksacja jest świadomym rozluźnianiem napięć fizycznych i emocjonalnych w ciele.
Medytacja pozwala wyciszyć umysł i skoncentrować się na obecnej chwili – taka jaka ona jest.

Regularna praktyka relaksacji i medytacji pomaga:

  • obniżyć poziom napięcia,
  • sprzyja leczeniu depresji i lęku,
  • poprawia jakość snu,
  • dodaje energii,
  • pozytywnie wpływa na jakość i efektywność działania,
  • poprawia stabilność emocjonalną,
  • zwiększa świadomość ciała.

A przede wszystkim pozwala przywrócić wewnętrzną równowagę i spokój.

Jak wyglądają zajęcia?

Rozpoczynamy od łagodnej pracy z ciałem. Zwiększamy świadomość ciała poprzez osadzenie się uwagą w nim. Następnie pracujemy poprzez shaking (wprowadzamy ciało w łagodne trzęsienie, które możemy swobodnie zwiększać, jeżeli mamy taką potrzebę) lub kołysanie.

W części relaksacyjno-medytacyjnej pracujemy z oddechem, zwiększając jego świadomość w ciele i jego przepływie. Korzystamy z obrazów mentalnych, które pomagają oczyścić umysł z myśli oraz zwiększają uczucie rozluźnienia stopniowo pogłębiając je. Medytacja jest prowadzona, ale są również momenty, w których masz czas na bycie obecnym.

Zajęcia kończą się przywróceniem neurologicznym – wyjściem ze stanu głębokiego relaksu, ale pozostawieniu uczucia wewnętrznego spokoju i odprężenia.

Jak przygotować się do zajęć?

Nie ma znaczenia Twoje doświadczenie w praktyce relaksacji czy też medytacji – będziesz bezpiecznie przeprowadzona/przeprowadzony przez kolejne etapy. Wystarczy zgłosić to przez zajęciami.
Przed zajęciami warto jest zjeść lekki posiłek, aby nie przyjść z pustym żołądkiem. Jeżeli łatwo marzniesz – weź grube skarpety. Na miejscu są maty, koce, wałki, z których możesz korzystać, aby zapewnić sobie wygodną pozycję podczas zajęć oraz komfort cieplny.

Zajęcia są bezpieczne dla kobiet w ciąży i połogu.