Opublikowano

Łagodzenie rwy kulszowej

Joga przynosi ulgę przy rwie kulszowej. Rozluźnia mięśnie otaczające nerw kulszowy. W leczeniu tej choroby, pomocne są skłony tułowia, a także asany rozciągające kolana i uda.


Atak rwy kulszowej, czyli ból najgrubszego z nerwów w ludzkim ciele, jest bardzo dotkliwy. Pojawia się w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Często też promieniuje wzdłuż całej nogi, aż do palucha stopy.

Jedną z przyczyn tej dolegliwości jest przeciążenie stawu biodrowego. Osoby borykające się z chorobą nerwu kulszowego powinny wykonywać specjalny zestaw ćwiczeń. Również pozycje jogiczne powinny być wykonywane pod okiem instruktora jogi.

Yoga – asany łagodzące zapalenie nerwu kulszowego:

  • Bhujangasana, czyli pozycja kobry, wzmacnia mięśnie pośladków i pleców. Dodatkowo poprawia ułożenie dysków międzykręgowych.
  • Dandasana – pozycja kija, pałki. Asana określana też jako: „siad prosty”.
  • Supta padangusthasana, czyli rozciąganie nóg w leżeniu.
  • Virabhadrasana I – pozycja wojownika to asana intensywnie rozciągająca stawy biodrowe. Wzmacnia plecy i mięśnie nóg, zwłaszcza pośladki, uda, łydki.