Autor: Miłosz
Opublikowano

Pilates

Pilates to system ćwiczeń stworzony i rozwinięty przez Josepha Pilatesa (1883-1967), mający na celu wzmocnienie mięśni, zwiększenie ich elastyczności oraz poprawienie ogólnej kondycji ciała.

Podczas zajęć upływających przy dźwiękach spokojnej i przyjemnej muzyki wykonujemy na macie ćwiczenia, które pozwalają wysmuklić sylwetkę, uzyskać płaski brzuch, pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia Pilates wykonywane precyzyjnie, ze zrozumieniem i w odpowiedniej modyfikacji są bezpieczne dla każdego, bez względu na wiek, czy stan zaawansowania.

Ćwiczenia Pilates to trening całego ciała, w skład którego wchodzi wiele ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem, ćwiczeniami siłowymi. Ich istotą jest spinanie, rozluźnianie i rozciąganie mięśni połączone z prawidłowym oddychaniem, co w rezultacie prowadzi do poprawy elastyczności, wzrostu siły, równowagi, koordynacji mięśniowej, świadomości własnego ciała oraz redukcji stresu.

Ćwiczenia Pilates, wykonywane w pozycjach zapewniających bezpieczeństwo kręgosłupa, wpływają na wzmocnienie mięśni wewnętrznych, stabilizujących kręgosłup, powodując tym poprawę jego kondycji. Ćwiczenia metodą Pilatesa , ocenianą jako jedna z najbezpieczniejszych form aktywności fizycznej, osiągnęły wielki sukces i zyskały ogromną popularność w krajach Europy Zachodniej oraz w Stanach Zjednoczonych, dzięki ich niewiarygodnej efektywności , szybszej i bardziej spektakularnej niż w przypadku innych form.