Opublikowano

Yoga: asany stojące

Pozycje stojące wymagają od jogina głębokiego skupienia. Jeśli mamy kłopoty z koncentracją możemy wykonywać asany opierając się o ścianę.

Joga doskonali zmysł równowagi

Zmysł równowagi powinniśmy ćwiczyć juz od najmłodszych lat. Najlepszym z treningów jest joga. Przedstawiamy trzy asany, które doskonalą poczucie równowagi.

1.Pozycja drzewa (Vrksasana)

  • sprzyja koncentracji,
  • uczy prawidłowej postawy ciała.

2. Pozycja orła (Garudasana)

3. Pozycja Króla Tancerzy (Natarajasana)

  • jedna z trudniejszych asan,
  • buduje stabilność ciała,
  • uczy równowagi,
  • intensywnie wzmacnia mięśnie nóg.

Joga „odmładza kręgosłup”?

Pozycje stojące koją ból pleców i intensywnie rozciągają mięśnie przykręgosłupowe. Pozycja drzewa uelastycznia kręgosłup, a dodatkowo koryguje wady postawy. Joga nie zmieni daty twoich urodzin. Jednak zachowując dobrą sprawność fizyczną, doskonałą kondycję kręgosłupa i optymizm, każdy jogin może poczuć się znacznie młodszym. Odpowiednie ćwiczenia zniwelują skutki siedzącego trybu życia, dodadzą sił po ciężkim dniu i pozwolą pozbyć się stresu.