Opublikowano

Yoga: pozycje balansujące

Joga to także balansowanie na rękach. Jednak nie jest to łatwa sztuka! Zapraszamy na naukę do naszej szkoły jogi.

Pozycje balansujące są źródłem wielu korzyści, zarówno dla ciała jak i umysłu. Asany, takie jak: Bakasana, Vasisthasana i Kumbhakasana, należą do bardziej zaawansowanych pozycji. Z powodzeniem, wykonają je osoby, które nie są już amatorami i regularnie uprawiają jogę przez dłuższy okres czasu.

Przykładowe pozycje balansujące:

Bakasana – łagodzi dolegliwości układu trawiennego np. niestrawność, stymuluje pracę organów wewnętrznych.

Vasisthasana – doskonali poczucie równowagi, wzmacnia ramiona barki i nadgarstki.

Kumbhakasana – korzystnie działa na muskulaturę brzucha, uelastycznia kręgosłup.

Na co działają pozycje balansujące?

  • Budują wytrzymałość, siłę mięśni,
  • poprawiają pracę narządów jamy brzusznej,
  • uelastyczniają całe ciało,
  • maja znaczący wpływ na zmysł równowagi –  intensywnie go doskonalą,
  • uczą koncentracji,
  • pozycje balansujące dodają energii.