Opublikowano

Jak odwrócić negatywne skutki pracy?

Rodzaj wykonywanej pracy ma bardzo duży wpływ na stan zdrowia i ogólne samopoczucie. Stresująca praca może być źródłem wielu przykrych dolegliwości, takich jak: bóle pleców, zmęczenie wzroku, sztywność mięśni, ból kręgosłupa, ospałość, przemęczenie, zaburzenia snu…

Oto kilka wskazówek jak zminimalizować niepożądane efekty pracy:

  • Jeśli masz na to czas, zacznij dzień od krótkiej rozgrzewki.
  • Pamiętaj, że prawidłowa postawa ciała to wyprostowane plecy i ramiona, wciągnięty brzuch. W ciągu pracy kontroluj swoją postawę ciała.
  • Jeśli podczas pracy Twoje ciało znajduje się w pozycji siedzącej pamiętaj, aby nie zakładać nogi na nogę, ponieważ spowalnia to krążenie krwi.
  • Zwróć uwagę na obuwie, które nosisz. Jeśli to możliwe zrezygnuj z wysokich szpilek, czy innych butów na obcasie i zastąp je obuwiem z miękką, wygodną wyściółką.
  • Unikaj przebywania w jednej pozycji przez dłuższy czas. Wskazane są krótkie przerwy na rozciąganie mięśni ciała (np. 30 sekund).